Tilaus- ja sopimusehdot

TILAUS- JA SOPIMUSEHDOT

 

1. YLEISTÄ

Nämä ovat verkkokaupan BeneStore Suomi (www.benestore.fi) ja muiden siihen liittyvien sivujen (jäljempänä “Verkkosivusto”) sopimusehdot.

BeneStore Suomi on suomalaisen Preteum Oy:n (2926656-6) markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Preteum Oy:n ja sen kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä ”Asiakas”) välillä, kun asiakas ostaa tuotteita BeneStore Suomen verkkosivuston www.benestore.fi välityksellä. Preteum Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa BeneStore Suomen kotisivuilta.

  

 

2. TILAAMINEN

 

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Asiakkaan edellytetään verkkokaupasta tilatessaan tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Myymme tuotteita Suomeen täysi-ikäisille yksityishenkilöille, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Pidätämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Emme myy tuotteita jälleenmyytäväksi.

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakkaan tulee kuitenkin antaa tilauksen tekemisen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta.

  

 

3. MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

 

Asiakas voi maksaa ostoksensa Verkkosivustolla määritetyillä tavoilla.

Tiedot maksutavoista löydät sivuiltamme www.benestore.fi kohdasta ”Maksutavat”.

Luoton tarkemmat kuvaukset sekä luoton myöntäjän tiedot on eritelty ostoskorissa lain vaatimalla tavalla.

 

 

 4. HINNAT

 

Verkkosivustolla annetut hinnat koskevat ainoastaan Verkkosivustolla tehtyjä tilauksia. Kaikki hinnat on ilmoitettu euroina ja sisältävät ALV:n ja myös mahdolliset tullimaksut. Hinnat sisältävät myös toimituskulut asiakkaalle Suomeen.

 

 

5. TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

 

Onnistuneen tilauksen jälkeen Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus joko sähköpostitse tai tekstiviestillä matkapuhelimeen. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää Asiakkaalta sähköpostiosoitteen ja/tai matkapuhelinnumeron antamista tilauksen yhteydessä.

 

 

 6. TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

 

Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikkiin tilauksiin. Kaikki tuotteet toimitetaan suoraan valmistajalta ja/tai etävarastoltamme parhaan hinnan varmistamiseksi. Jos Asiakas tilaa useita tuotteita, lähetämme ne erillisissä lähetyksissä postitusteknisistä syistä.

 

Pienemmät paketit toimitetaan suoraan Asiakkaan postilaatikkoon. Postilaatikkoon toimitettavan paketin paksuus on max. 3 cm. Isommat paketit tulevat lähimpään postitoimistoon tai Matkahuollon toimipisteeseen. BeneStore Suomi ei vastaa kolmansien osapuolien aiheuttamista toimitushäiriöistä tai viivästyksistä (esim. postilakko, tavarankuljettajien kuten Finnairin tai Matkahuollon lakko, tautiepidemioista johtuvat kuljetushäiriöt tms.).

Lähetämme teille lähetyksen seurantatunnuksen heti kun se on saatavilla.

Huomioithan, että 

  • Posti / Matkahuolto säilyttää lähetyksiä vain 7 päivän ajan. Pakettiautomaattilähetykset ovat noudettavissa viikon ajan.
  • Postin palvelunumero yksityisille on 0200 71000 (pvm, mpm)

 

 

7. TOIMITUSAIKA

 

Tuotteiden toimitusajat vaihtelevat tuotteittain. Toimitusajat ilmoitetaan kunkin tuoteilmoituksen yhteydessä. Osaa tuotteista toimitamme 4-7 vuorokauden toimitusajalla, ja pisimmillään toimitusajat ovat noin 3 viikkoa. Joissakin tapauksissa toimitus voi kestää yli 3 viikkoa, mutta lähes poikkeuksetta toimitukset saapuvat Asiakkaalle 3-4 viikon sisällä siitä kun Asiakas on tehnyt tilauksensa.

Sähköauton latauslaitteille ja adaptereille toimitusajat ovat 7 arkipäivää. Tämä on mainittu kyseisten tuotteiden tuoteilmoitusten yhteydessä.

 

Huom! Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista, kuten esim. postilakosta, pandemiasta tai Ukrainan sodan lentoreititysmuutoksista johtuvista viivästymistä. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan nettisivujen etusivulla.

 

 

 8. PERUUTUSOIKEUS JA PALAUTUSEHDOT

 

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottopäivästä. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu. On suositeltavaa, että asiakas huolehtii hyvin tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, ennen kuin on päättänyt pitää tuotteen. 

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on ilmoitettava BeneStore Suomelle päätöksestään peruuttaa tuote lähettämällä sähköpostiviesti osoitteeseen asiakaspalvelu@benestore.fi. Lähetämme asiakkaalle vastauksena palautusohjeet. Asiakkaan tulee liittää palautuspyyntösähköpostiin mukaan seuraavat tiedot:

  1. nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero
  2. tilausnumero tai kopio tilausvahvistuksesta
  3. palautettavat/vaihdettavat tuotteet
  4. palautuksen syy

 

Jos Asiakas käyttää peruutusoikeuttaan, hän vastaa palautuksen toimituksesta ja on vastuussa tuotteen kunnosta tuotteen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuskuljetuksen aikana. Tuote on lähetettävä hyvin pakattuna, käyttämättömässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossaan ja/tai pakkauksessaan sisältäen myös mahdolliset ohjeet.

BeneStore Suomi ei vastaa palautuskustannuksista lukuunottamatta tilannetta, jossa asiakkaalle on toimitettu viallinen tai vääränlainen tuote. Palautuksista veloitamme lisäksi 10,00 euron hallinto- ja käsittelymaksua alle 150 euron arvoisista palautuksista. Mikäli palautuksen arvon on 150 euroa tai suurempi, veloitamme hallinto- ja käsittelymaksua 20,00 euroa.

Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Vaihto- ja palautusoikeus ei koske yritysostoja eikä hygieniatuotteita. Hygieniatuotteiksi lasketaan tuotevalikoimassamme seuraavat tuotteet: painopeitto, kuorsauksenestopanta, polvituet, polvilumpiotuet, lämmittävät polvituet, kyynärtuet, nilkkatuet, rannetuet, tenniskyynärpäätuet, peukalotuet, olkapäätuet, kompressiosukat, ryhtiliivit, treenihanskat ja pyöräilyhanskat.

Viitaten KKV:n (Kilpailu- ja kuluttajavirasto) ohjeisiin: Jos kuluttaja peruuttaa kaupan, tavara on palautettava viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Muutoin kuluttaja menettää peruutusoikeutensa.  

 

 

9. LUNASTAMATON PAKETTI

 

Toimituksen lunastamatta jättäminen tai asiakkaan kieltäytyminen vastaanottamasta toimitusta ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Jos asiakas ei nouda tai vastaanota lähetystään postista postin ennalta määrittämässä ajassa, katsotaan toimitus BeneStore Suomen puolelta toimitetuksi. Sama koskee myös muiden kuljetusliikkeiden hoitamia lähetyksiä kuin postia, esim. jos toimituksen kuljettajana toimii DHL. 

Emme myöskään vastaa siitä, jos asiakas on tilatessaan antanut meille virheellisen osoitteen / puhelinnumeron / sähköpostiosoitteen, ja tuote/tuotteet on toimitettu kyseiseen virheelliseen osoitteeseen tai asiakkaalle ei voida toimittaa paketin saapumisilmoitusta virheellisen puhelinnumeron / sähköpostiosoitteen vuoksi . Tällöin toimitus katsotaan BeneStore Suomen puolelta toimitetuksi.

 

10. ONGELMATILANTEET

 

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottopäivästä kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@benestore.fi

 

 

11. YLIVOIMAISET ESTEET

 

BeneStore Suomi ei vastaa mistään vahingoista tai viivästyksistä, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä ja olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, postilakko, sotatoimet, tulipalot, salamointi, tautiepidemiat, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Tällaisissa tilanteissa velvollisuus vahingonkorvauksiin ja muihin toimenpiteisiin raukeaa. Jos tilanne on kestänyt yli kolmen (3) kuukauden ajan, sekä Asiakkaalla että BeneStore Suomella on oikeus keskeyttää ostos välittömin seurauksin.           

 

 

 12. SOVELLETTAVA LAKI JA RIITAISUUKSIEN RATKAISEMINEN

 

 Riitojen ratkaisu ja oikeuspaikka:

  • Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.
  • Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse, puhelimitse tai tapaamisen yhteydessä.
  • Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
  • Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan  (www.kuluttajaneuvonta.fi) 

Asiakkaan ja BeneStore Suomen / Preteum Oy:n väliset riidat käsitellään Espoon käräjäoikeudessa.